Reisoverzicht

Sinds onze relatie in 2010 hebben wij de nodige reizen gemaakt samen. Mede door onze jonge leeftijd waren we niet vanaf het begin reislustig, maar hebben we onze passie en liefde voor reizen geleidelijk ontdekt. Kantelpunt hierin was de zomervakantie in 2016 waarin we een rondreis maakten door Noord-Italië met de Interrail trein. Deze vakantie was de eerste keer dat we samen lang weg waren en veel bestemmingen in één reis ontdekten. Dit smaakte naar meer en zodoende zijn onze reizen sindsdien ook flink toegenomen en intensiever geworden.

Reistijdlijn

2010 | Een zomervakantie zonder elkaar

Hierboven zie je een tijdlijn van onze gemaakte reizen. In 2010 'moesten' we nog zonder elkaar op vakantie, ik vierde het behalen van mijn eindexamen met mijn familie in Kreta terwijl Tessa met haar familie de zomer doorbrachten op hun vaste campingplaats in Kroatië.

2011 | Costa Brava het decor van onze eerste vakantie samen

In 2011 was het dan voor het eerst raak, ik mocht samen met de familie van Tessa 10 dagen mee op vakantie naar de camping aan de Costa Brava waarvandaan we ook nog één dag een bezoek brachten aan het nabijgelegen Barcelona. Natuurlijk moet je aan elkaar wennen en een gezamenlijk vakantieritme vinden, maar het was een mooi startsein voor nog een hoop vakantiereizen. Op de camping in Spanje was het heerlijk relaxen en er was ook nog genoeg te doen. De dagtrip naar Barcelona was tevens een onvergetelijke ervaring. Barcelona is niet voor niets van culturele topklasse en behoort met haar gezellige straatbeeld en vele bezienswaardigheden tot de populairste stedentrips van Europa.

2012 | Een weekend naar de kerstmarkten van Düsseldorf

Wegens omstandigheden zijn we in de zomer van 2012 niet samen op vakantie geweest, maar vlak voor kerst hebben we de vakantie-eer nog gered door voor het eerst met zijn tweeën op pad te gaan. Inmiddels kennen we elkaar twee jaar en kijken we uit naar onze eerste buitenlandse trip met zijn tweeën. Natuurlijk is dat spannend, daarom vormt het dichtbijgelegen Düsseldorf met al haar kerstmarkten een even geschikte als aantrekkelijke bestemming hiervoor. Toevalligerwijs kwamen we dit weekend ook nog mijn neef met vriendin tegen die in dezelfde tijd ook een romantisch kerstweekend hadden gepland in Düsseldorf.

2013 | Eerste zomervakantie met z'n tweeën gaat naar de Algarve

In 2013 brachten we onze eerste zomervakantie samen door in het buitenland, bestemming: Albufeira. Een week lang verbleven we in de bekende badplaats in de Algarve waarvandaan we ook nog een dagexcursie naar Lissabon, de hoofdstad van Portugal  zouden ondernemen. Later zouden we in diezelfde zomer nog een paar dagen chillen in het gloednieuwe Nieuwvliet-Bad Landalpark in Zeeuws-Vlaanderen waarvandaan we een dag naar het historische Brugge zijn getrokken.

2014 | De laatste keer apart met onze ouders op vakantie

In 2014 hadden we andere reisplannen waardoor we eigenlijk voor het laatst zonder elkaar met de eigen familie op vakantie zijn geweest in de zomer. Tessa ging met haar ouders een weekje naar het Griekse eiland Corfu en met haar vriendinnen naar feestbestemming Sunny Beach, een badplaats in Bulgarije aan de Zwarte Zee. Ik ging met mijn ouders touren door Noord-Frankrijk, respectievelijk naar Parijs, Normandië en Bretagne.

2015 | Stedentrip Rome, zomervakantie naar Marmaris en studeren in Londen

Vanaf 2015 namen onze reizen een vogelvlucht.  Het begon in dat jaar met een stedentrip naar Rome om ons 5 jaar samenzijn te vieren in de Eeuwige Stad. In de zomer van 2015 hebben we voor het eerst kennis gemaakt met het all-inclusive concept in de Turkse badplaats Marmaris waar we één week waren. Op 20 september (toevallig ook Tessa's verjaardag) verkaste ze naar Londen om daar drie maanden in het buitenland te studeren aan de Greenwich University. Omdat ze daar een weliswaar kleine, maar wel prima kamer had met eigen badkamer kon ik haar natuurlijk perfect opzoeken. Dit deed ik een lang weekend in november en eind december met de ouders en zusje van Tessa erbij waar we Londen in kerstsfeer zouden meemaken. De koek was nog niet op, want voor Oud & Nieuw kwamen Tessa en ik nog één keer terug om daar de jaarwisseling te vieren.

2016 | De smaak te pakken met rondreis door Noord-Italië

Zoals genoemd vormde 2016 een belangrijk reisjaar voor ons waarin we de smaak pas echt goed te pakken kregen. Buiten de zomer zijn we weliswaar niet weg geweest, maar de zomervakantie maakte van dit jaar een topjaar qua reizen. We gingen dik drie weken met de trein rondreizen door Noord-Italië, langs de mooiste steden (Venetië, Milaan, Florence en Pisa) en heerlijke chillbestemmingen (Gardameer en Rimini). Deze afwisseling was perfect en het rondreizen met de Interrail treinen door het mooie Toscaanse landschap beviel al even goed. Het was om meerdere redenen een spannend avontuur dat geweldig uitpakte en eigenlijk het echte startschot heeft gegeven voor onze reisambities.

2017 | Curaçao wordt onze eerste verre reis

Ook in 2017 hadden we op reisgebied een primeur te pakken. Waar we in 2016 nog voor het eerst gingen rondreizen, maakten we in juni 2017 voor het eerst een verre reis naar Curaçao waardoor we voor het eerst buiten Europa zijn geweest. We verbleven 10 dagen lang in een luxe resort met een eigen privé zwembad en strand. Vanwege de taal was Caribisch Nederland een perfecte (veilige) bestemming om voor het eerst zo'n verre reis te maken. In het najaar van 2017 maakten we nog een originele stedentrip naar Athene waar we o.a. kennismaakten met het rijke archeologische verleden van de hoofdstad van Griekenland.

2018 | Een zeer druk reisjaar met veel bezochte Europese bestemmingen

Als het gaat om de meeste reisbestemmingen aangedaan in één jaar dan spant 2018 de kroon. In april was een lang weekend Boedapest al een fijn voorproefje voor de rondreis die we een paar maanden later in de zomer zouden maken. Net als in 2016 reisden we wederom met de Interrail trein naar onze bestemmingen. Dit keer in verschillende landen en zonder relaxtbestemmingen. We maakten vijf stedentrips door Midden-Europa in drie verschillende landen (Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk).  De rondreis begon in Keulen waar we nog vergezeld werden door de vader van Tessa waarna we met met z'n tweeën met de trein verder gingen naar Berlijn

Van de Duitse hoofdstad verliep de reis in zuidoostelijke richting naar Praag en Wenen. Van de Oostenrijkse hofstad reisden we met de nachttrein (waar we een eigen slaapcabine hadden, een hele bijzondere ervaring) naar Frankfurt. Het Duitse zakencentrum vormde de afsluiter van onze rondreis, mede omdat het te lang was om direct van Wenen met de trein terug naar huis te gaan. Nog steeds was het reisjaar 2018 nog niet afgelopen, want voor Tessa's verjaardag gingen we midden oktober nog een weekend naar Moviepark Germany en Münster. Met maar liefst 7 bestemmingen was 2018 weer een absoluut top reisjaar.

Planning

Zoals iedereen maken ook wij reisplannen en fantaseren we graag over nieuw te ontdekken bestemmingen. Hieronder een kort overzicht van onze concrete en minder concrete vakantieplannen komende jaren.

2019 | Australië + Nieuw-Zeeland

Er liggen concrete plannen om in het najaar van 2019 een spectaculaire verre rondreis te maken naar de andere kant van de wereld: twee maanden naar de Australische Oostkust en Nieuw-Zeeland. Meer informatie volgt!

2020 | Spanje rondreis?

Minder concreet zijn de vakantieplannen in 2020, maar aangezien we nog een hoop Spaanse steden willen zien en de treininfrastructuur zich uitstekend leent voor een rondreis, denken we erover om voor de derde keer met de Interrailpassen met de trein rond te trekken door Europa.